Arbeidsvoorwaarden
Arbeidsvoorwaarden
Arbeidsvoorwaarden zijn de voorwaarden die je met een werknemer afspreekt en die je vervolgens vastlegt in de arbeidsovereenkomst. De meest bekende arbeidsvoorwaarden zijn de arbeidsduur, het loon en de vakantiedagen.
Vaak staan er ook arbeidsvoorwaarden in een arbeidsvoorwaardenreglement of in een cao die van toepassing is op de arbeidsovereenkomst. In de cao beroepsgoederenvervoer staan bijvoorbeeld de collectieve arbeidsvoorwaarden die gelden voor bedrijven die voornamelijk beroepsgoederenvervoer verrichten.
De wet vermeldt soms een minimum voor bepaalde arbeidsvoorwaarden. Zo heeft een werknemer aanspraak op minstens het wettelijk minimumloon en geldt er ook een minimaal aantal vakantiedagen per jaar.
In dit kennisdossier vind je artikelen, tips en downloads over de arbeidsvoorwaarden die je met een werknemer afspreekt.
Gerelateerde nieuwsberichten
Regels voor Oekraïense werknemers uit derde landen veranderen
7 augustus 2023
Kabinet voert per 1 januari minimumuurloon in
31 juli 2023
Sociale zekerheid van thuiswerkende grenswerker is vanaf 5 juli gewijzigd
24 juli 2023
Minimumloon gaat per 1 juli omhoog
5 juni 2023
Doorbetaling loon bij feestdagen
14 mei 2023
D66-Kamerlid Marijke van Beukering-Huijbregts bezoekt Ricoh
26 februari 2023
Certificering uitzendbureaus per 2025 verplicht
13 december 2022
Cao beroepsgoederenvervoer is definitief
6 november 2022
Vragen over juridische zaken?
Marinke en haar collega's helpen je graag verder