PostNL hervat pakketvervoer naar Verenigde Staten
Leestijd: 1 minuut
Bedrijven kunnen waarschijnlijk deze maand weer pakketten verzenden
15-09-2025 PostNL verwacht in september weer pakketten naar de Verenigde Staten (VS) te kunnen versturen, maar noemt nog geen exacte datum. Alle zakelijke zendingen en cadeaupakketten van consument naar consument tot 100 dollar kunnen dan naar verwachting weer worden verzonden. Hiermee stopte het postbedrijf eind augustus.
De tijdelijke onderbreking kwam door onduidelijkheid vanuit de Amerikaanse douane. Dit had te maken met de vrijstelling van invoerrechten op pakketten. Deze vrijstelling gold voor pakketten met een waarde tot 800 dollar, maar is vervallen. PostNL meldt dat er nog steeds geen volledige duidelijkheid is, maar dat het bedrijf de verzending van consumentenpakketten wel weer deels oppakt.
Klanten van PostNL zijn geïnformeerd over een aangepaste manier van verzenden. Volgens een woordvoerder wordt er gewerkt aan een structurele oplossing die binnenkort beschikbaar komt.
Afbeelding: PostNL
Blijf op de hoogte van nieuws over handel en logistiek
Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven
