Algemene voorwaarden bij aanbiedingen per e-mail

Hoe zorg je ervoor dat je hier altijd een beroep op kunt doen?

28-11-2019 Algemene voorwaarden zijn voor ondernemers een onmisbare tool bij risicomanagement. Maar hoe zorgen we er voor dat we bij aanbiedingen via e-mail altijd een beroep kunnen doen op onze algemene verkoop- en leveringscondities?

Voorwaarden toevoegen als pdf

Wanneer je aanbiedingen per e-mail doet, volstaat het om jouw algemene voorwaarden langs elektronische weg ter beschikking te stellen. Dit kun je doen door de algemene voorwaarden als pdf-bestand bij de aanbiedingsmail te voegen. In je e-mail dien je dan te verwijzen naar de toepasselijkheid van jouw algemene voorwaarden. Essentieel is dat de klant de voorwaarden kan opslaan. Een andere mogelijkheid is het opnemen van een duidelijk herkenbare hyperlink naar de website waar de voorwaarden zijn te vinden.

Hierbij geldt dat de klant direct na het openen van de hyperlink terecht moet komen op de pagina waar de algemene voorwaarden staan. Ook hier geldt dat de klant de voorwaarden daadwerkelijk vanuit de website moet kunnen opslaan, bijvoorbeeld in pdf. Maak je gebruik van een website, dan is ons advies de klant een ‘vinkje’ te laten zetten voor de toepasselijkheid van de voorwaarden en hem ook de mogelijkheid te bieden de voorwaarden op te slaan.

Quick scan en meer informatie

Ondernemers kunnen bij ons terecht voor een - voor leden kosteloze - quick scan algemene voorwaarden. Ook is het mogelijk de voorwaarden volledig te laten screenen en aanpassen tegen een aantrekkelijk uurtarief.

Onze ledenadviseur Alice
Contact

Vragen over internationaal ondernemen?

Alice en de andere ledenadviseurs helpen je graag verder