08-02-2017  Hoeveel bestelbussen en vrachtauto’s komen er dagelijks “over de vloer” in Amsterdam? En op welke tijdstippen? Hoe oud is het bezoek en wat stoot het bezoek uit? Om antwoord te krijgen op deze vragen, gaat Amsterdam over op kentekenregistratie. Immers, meten is weten. evofenedex is blij met dit besluit.

Strategisch belang

evofenedex is verheugd dat Amsterdam het initiatief neemt om data te verzamelen. Zo is evofenedex van mening dat een goed inzicht van strategisch belang is om zowel de leefbaarheid als de verkeersveiligheid in Amsterdam te verbeteren. Dit besluit gaat bovendien hand in hand met de zogeheten Uitvoeringsagenda Stedelijke Logistiek.  

Pakket maatregelen

Amsterdam wil voorbereid zijn op verdere groei, zonder dat de stad helemaal dichtslibt met auto’s, bestelwagens en bezorgscooters. Een pakket maatregelen om dat te bereiken, werd eind december vorig jaar gepresenteerd, de zogeheten Uitvoeringsagenda Stedelijke Logistiek (Usla). Deze agenda bevat plannen voor de komende jaren waarin verdere groei mogelijk wordt gemaakt. Bevoorrading is immers ook essentieel voor een stad. Zonder is Amsterdam niet leefbaar.

Commissie Bevoorrading Amsterdam

Op het gebied van logistiek speelt de Commissie Bevoorrading (evofenedex, TLN, MKB Amsterdam, VNO-NCW West en AmsterdamCity) een belangrijke rol. De leden van deze organisaties zijn ogen en oren en weten wat er speelt en nodig is op dit gebied. De Commissie Bevoorrading heeft een grote invloed gehad op de totstandkoming van de Uitvoeringsagenda.