Aparte rijstroken niet altijd beste oplossing
24-10-2017 evofenedex is blij met de erkenning van de ANWB en automobilisten dat het vrachtverkeer erg belangrijk is voor Nederland en dus de ruimte moet krijgen. Aparte rijstroken voor vrachtauto’s zijn volgens ons echter niet overal de beste oplossing voor de doorstroming van het vrachtverkeer.
Snel werk maken
Het nieuwe kabinet moet juist snel werk maken van innovatie om de bestaande wegcapaciteit beter te benutten, extra geld vrijmaken om fileknelpunten met meer wegcapaciteit op te lossen en kansen voor rekeningrijden voor al het verkeer, op weg water én spoor, onderzoeken, vinden wij.
Voornaamste suggesties
De ANWB vroeg aan 17.000 leden om met om met verbeterpunten te komen voor de drukte die zij elke dag op de weg meemaken. Ook 150 medewerkers van de Wegenwacht brachten ideeën in. Geef vrachtwagens een eigen rijstrook op de snelweg en verbeter het openbaar vervoer op trajecten waar veel files voorkomen, waren de voornaamste suggesties van ANWB-leden om het fileprobleem op te lossen.
Tienpuntenplan
Op basis van alle suggesties stelde de ANWB een tienpuntenplan samen, dat vandaag onder de naam Maak Nederland Filevrij door directeur Frits van Bruggen wordt aangeboden aan de Tweede Kamer.
Gerelateerde actualiteiten
-
Veel (land)bouwvoertuigen moeten nog worden geregistreerd
08 oktober 2021
Meer informatie -
Stijging tussen 3,5 en 5,7 procent verwacht in kosten in het wegvervoer
07 oktober 2021
Meer informatie -
Rapport kostenontwikkeling wegtransport: hoe hoog wordt de stijging in 2022 ?
17 september 2021
Meer informatie