02-09-2015  De meeste ondernemers zijn tevreden over de service van hun bestelautodealer. Maar een dealer die nét iets meer z’n best doet, kan flink wat extra klanten verwachten. Dit blijkt uit de voorlopige resultaten van de EVO Bestelautomerk van het Jaar-verkiezing. Maar liefst 68 procent van de respondenten zegt ‘heel tevreden’ of ‘tevreden’ te zijn over de dealer. Terwijl 11 procent geen mening heeft, is een klein deel ontevreden (5 procent) of heel ontevreden (2 procent).

‘Slag maken’

De meeste reacties zijn zoals gezegd positief. ‘Vooral de positieve ervaringen met de werkplaats bepalen het succes van de autobeleving totaal’, concludeert een tevreden ondernemer. Veel respondenten stellen dat de dealers nog een grote slag kunnen maken in de service, zoals het nakomen van afspraken, meedenken en betrouwbaar factureren. Een hoopvolle ondernemer voegt toe: ‘De dealer die dat wel voor elkaar heeft mag ons direct als kant verwelkomen!’

Portemonnee

Toch voelen ondernemers die (heel) ontevreden over hun dealer zijn, dit flink in hun portemonnee. ‘We hebben de duurste uitvoering van Mercedes gekocht, maar de kwaliteit van de dealer is helaas ver beneden peil’, zegt één respondent. Een ander baalt omdat er ‘met nog geen 100.000 kilometer op de teller’ al problemen met de versnellingsbak en motor waren. ‘Je verwacht meer van je dealer.’

Bestelautomerk van het Jaar verkiezing

Kritiek uiten op de dealer van uw bestelautomerk? Dat kan nog steeds. Laat uw stem horen in de EVO Bestelautomerk van het Jaar verkiezing. Deelname kost slechts drie minuten en het levert twee gratis toegangskaarten op voor de BedrijfsautoRAI 2015, van 20 tot en met 24 oktober.