03-05-2012  Supply chains moeten groener worden. De emissie van het broeikasgas koolzuurdioxide moet omlaag, is de overheersende mening. Motorbrandstoffen van biologische bronnen lijken een oplossing te bieden, maar dit stuit ook op bezwaren. Niet alle grondstoffen worden ecologisch of sociaal duurzaam geproduceerd en de grondstoffen kunnen vaak ook voor voedselproductie, geneesmiddelen of cosmetica worden gebruikt. EVO Logistiek zet in het artikel ‘Rijden en varen op biotech-olie’ de ontwikkelingen rond het gebruik van ‘biofuels’ op een rij. (Zie bijlage).

Verder in het mei-nummer van EVO Logistiek onder andere:

  • Interview met Schuttevaer-voorzitter Jorritsma: ‘Zoeken naar draagvlak’
  • Benchmarken van transportkosten - Inzicht in inkoopprestaties
  • Brouwerij Paulaner vindt oplossing voor ruimtegebrek
  • Waalse premier op tournee: Wallonië schakel tussen Nederland en Frankrijk
  • CO2-voetafdruk op elke verpakking in Frankrijk
  • Landelijk informatieplatform nodig voor toppositie in de logistiek
  • Supply chain finance voor optimaal financieren van een keten
  • Erik van Wunnik over logistiek vastgoed: ‘Het moet een keer fout gaan’
  • Mulder Transport vervoert levende vis
  • E-commerce en magazijnen: flexibiliteit is de trend
  • Logistiek manager van het jaar Ron Kars: ‘Mooie erkenning van vakgenoten’
  • Streven naar optimale interne vloot
  • Belang preventie wordt onderschat - Vrij spel voor fraudeurs
  • Euro 6 in stroomversnelling
  • Duurzaamheidsprogramma Green Freight Europe
  • Turbo op verlagen CO2-uitstoot
  • Lexus CT200h Hybrid Businessline Pro: Schoon maar sloom