27-10-2016  Een mascotte, flyeren op markten, een verkiezingsdebat en natuurlijk een slogan - niet alleen politieke partijen, maar ook ondernemersverenigingen EVO en Fenedex gaan op campagne. EVO en Fenedex doen dat niet alleen. De organisaties presenteren daarom vandaag hun mascotte ‘Boksie’.

Investeren in export en infrastructuur

‘Boksie, die de goederen van alle leden van EVO en Fenedex vertegenwoordigt, moet onderstrepen dat Nederlanders hun geld verdienen met handel en logistiek’, stelt campagneleider Jeroen de Veth. ‘Daarom moet de overheid investeren in meer export en een slimmere infrastructuur.’

Tienpuntenplan

EVO en Fenedex, die samen opkomen voor de internationale logistieke en handelsbelangen van bedrijven, presenteren zaterdag hen een tienpuntenplan voor meer export en een slimmere infrastructuur. De organisaties doen dat op het congres van D66, het eerste grote partijcongres in de aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen.

De Veth: "Politieke partijen maken immers keuzes die het werk van ondernemers raken. Moeten de Europese binnengrenzen bijvoorbeeld open blijven voor het vrachtverkeer? Moeten bedrijven met magazijnen en distributiecentra hun personeel flexibel kunnen inzetten?"

Bekijk het tienpuntenplan