Leren van bedrijfscases staat centraal in de Week van de Digitalisering

Leestijd: 2 minuten

18-03-2021  “Masterdata, e-CMR, AI, blockchain, internet of things, data science. Het is indrukwekkend jargon. Voor veel mensen gaat het al snel duizelen en is het niet duidelijk wat hiermee precies wordt bedoeld en wat je met al deze technologie kunt doen”, vertelt Stefan Heeringa, projectmanager supply chain management bij evofenedex en nauw betrokken bij de organisatie van de Week van de Digitalisering van 12 tot 16 april.

“Verreweg de meeste bedrijven zijn nog helemaal niet zover dat zij effectief gebruik kunnen maken van bijvoorbeeld artificial intelligence. De meeste bedrijven moeten nog stappen zetten voordat zij de volledige potentie van deze technieken kunnen benutten. Daarom organiseren wij de Week van de Digitalisering, waar we mensen en bedrijven aan het denken zetten over de manier waarop hun bedrijf in beweging kan komen om te digitaliseren. Of hoe het vervolgstappen kan zetten in de zogenoemde digitale transitie. En dat is hard nodig, want de ontwikkelingen gaan snel en bedrijven moeten ermee aan de slag om niet achterop te raken.”

5 webinars, 11 bedrijfcases

De Week van de Digitalisering is een splinternieuw initiatief, gestart door evofenedex, TLN en Beurtvaartadres. Het doel ervan is om de (digitale) samenwerking in de logistieke keten verder te optimaliseren en te stimuleren. En om bedrijven te informeren en inspiratie te bieden over alle mogelijkheden die data en digitalisering met zich meebrengen.  

Voor deze week hebben de drie organisaties een uitgebreid webinarprogramma opgesteld dat zowel geschikt is voor een bedrijf dat zijn eerste digitale stappen zet als voor bedrijven met een digitale voorsprong. Stefan: “We hebben webinars ontwikkeld speciaal voor mkb’ers. Bijvoorbeeld schroothandelaar Reukema vertelt over de inrichting van zijn nieuwe frontofficesysteem, dat resulteerde in een complete digitale customer journey. En Aebi Schmidt vertelt hoe zij met behulp van big data hun zoutstrooivoertuigen effectiever laten werken in de winter. Er is een grote verscheidenheid aan bedrijven die in de Week van de Digitalisering uit de doeken doen hoe zij digitalisering inzetten.”

Kostenbeheersing en innovaties

Voor beroepsgoederenvervoerders is er bijvoorbeeld een webinar over het onderwerp kosten en digitalisering. Door processen te digitaliseren kunnen zij effectiever samenwerken en kosten besparen. Maar ook komen er in het programma actuele onderwerpen en innovaties voorbij, zoals de e-CMR TransFollow en robotisering in het magazijn.

Gastsprekers en experts

Vakspecialisten, onder wie Menno Lambooy en Arjen Lagerweij en experts uit de wetenschap, zoals prof. dr. Jack van der Veen, prof. Tom van Woensel en prof. dr. Jos van Hillegersberg en andere ervaringsdeskundigen, delen hun expertise vanuit de wetenschap en de praktijk. Zo krijgt de bezoeker van de webinars inzichten om een transitie naar een digitale bedrijfsvoering te realiseren. Belangstellenden kunnen zich via de onderstaande knop kosteloos aanmelden.

Onze ledenadviseur Nanne
Contact

Vragen over supply chain management?

Nanne en de andere ledenadviseurs helpen je graag verder