Zonder onze ‘rijdende gereedschapskist’ komen wij niet op het werk

Leestijd: 2 minuten

09-05-2022  evofenedex maakt nog vóór deze zomer bekend welk bestelautomerk zijn klanten het best ondersteunt en de beste service verleent. Want niet alleen de bestelauto zelf doet ertoe, ook de organisatie erachter is belangrijk voor gebruikers. De winnaar van de door ons georganiseerde verkiezing mag zich 'BestelautoMerk van het Jaar 2022' noemen. Het mooie van dat predicaat is dat het winnende merk gekozen is door de gebruikers zelf en niet door een jury. Alle bestelautorijders kunnen hun stem nog steeds uitbrengen. Ga hiervoor naar: BestelautoMerk van het Jaar-verkiezing | evofenedex

Met de verkiezing van het BestelautoMerk van het Jaar 2022 willen we het belang van goede serviceverlening benadrukken. Er rijden in ons land een kleine miljoen bestelauto’s en verreweg de meeste daarvan zijn ‘in dienst’ bij kleinere ondernemers, waaronder bakkers, hoveniers, installateurs en bepaalde zzp’ers. Dat zijn stuk voor stuk ondernemers voor wie een bestelauto hun belangrijkste gereedschap is. Zonder hun ‘rijdende gereedschapskist’ komen monteurs, timmermannen, loodgieters, computerexperts en dakbedekkers niet op hun werk.

Betrouwbaarheid
Ook in tal van andere beroepen vervult de bestelauto een cruciale rol. De bakker kan zijn brood of gebak niet bezorgen, de bloemenhandelaar zijn bloemen niet, en pakketbezorgers zijn gauw klaar als hun bestelauto ermee ophoudt. Dat maakt serviceverlening tot een belangrijk aspect in de bestelautowereld. Als een dealer bij een op zaterdagmorgen niet startende auto laat weten ‘dat het bedrijf maandagmorgen om negen uur weer opengaat’, is de liefde voor het merk snel bekoeld.

Elke ondernemer weet dat een niet functionerende bedrijfsauto tijd en daarmee geld kost. Een 24-uurs serviceverlening is dus minstens zo belangrijk als een goed functionerende bestelauto. De titel BestelautoMerk van het Jaar wordt dan ook door de auto-industrie op waarde geschat, met name omdat het een prijs is die wordt toegekend door een groot aantal gebruikers.   

Gebruiker aan het woord
Marleen Spek (54), eigenaresse van het Amsterdams Ballonnen Bedrijf uit Zwanenburg, gebruikt voor de dagelijkse werkzaamheden 2 bestelauto's van het merk Iveco Daily. Waarom Iveco? "Wij verkopen lucht, maar we verpakken het leuker, zeg ik altijd. We zijn groothandel en detailhandel in ballonnen en we kunnen die ook bedrukken.

We leveren veel aan bedrijven die iets te vieren hebben: een opening, een show. Dan zetten wij een ballonnenboog voor de ingang neer, of pilaren met ballonnen. Die ballonnen worden opgeblazen vervoerd, dus we hebben grote bestelauto’s nodig. Vandaar Iveco, want in 1 bus passen 5 ballonbogen en de laadruimte is 5 meter lang. Dat kan geen enkel ander bestelautomerk bieden. Mijn Daily heeft 19,6 kubieke meter laadruimte.

Soms moeten we in 1 of 2 dagen een hele winkelketen bedienen. Dan doet mijn man Rien West-Nederland en ik Zuid- en Zuidoost-Nederland. Dan zitten we allebei een hele dag in de auto, hij begint in Zeeland en ik in Limburg. Als ik dan ’s avonds thuiskom, heb ik ruim er 700 kilometer op zitten. Vandaar dat ik ook een goeie bestuurdersstoel wil en die zit er dan ook in. Iveco is niet voor niets een truckmerk; dat merk je aan de stoel, maar ook aan de service. Bij Iveco Schouten in Amsterdam Westpoort kunnen we altijd terecht.” 

Deel ook je ervaring
Gebruik je ook regelmatig een bestelauto? Deel dan je gebruikservaring met ons. Het enige wat je hoeft te doen, is onze vragenlijst in te vullen op onze website: BestelautoMerk van het Jaar-verkiezing | evofenedex. Als bedankje krijg je onze nieuwe Bestelautogids gratis thuisgestuurd. 

Onze adviseur Mark
Contact

Vragen over vervoer?

Mark en de andere ledenadviseurs helpen je graag verder