evofenedex en FENEX lanceren Checklist Expeditietaken

Checklist helpt transacties tussen expediteurs en verladers te stroomlijnen.

Veel handels- en productiebedrijven maken gebruik van expediteurs voor hun logistieke afhandeling. Om de behoefte van de opdracht gevende bedrijven (verladers) en het serviceaanbod van de expediteurs zoveel mogelijk met elkaar te stroomlijnen, hebben evofenedex en FENEX de Checklist Expeditietaken in het leven geroepen.

De online Checklist Expeditietaken helpt bij het inzichtelijk maken van de verschillende werkzaamheden die er van de expediteur worden verwacht. Ook helpt het bij het concreet maken van de specifieke vraag van de opdrachtgever.

Hoe werkt het?

De checklist kan zowel door de verlader als door de expediteur worden ingevuld. Met behulp van het online formulier worden beiden partijen in staat gesteld om de logistieke activiteiten van een individuele zending te specificeren. Moet er een proof of delivery worden afgeleverd? Moet er een douane-aangifte worden gemaakt? Wat zijn de afmetingen van de zendingen? En op welke manier moet het transport plaatsvinden? Dit en vele andere vragen kunnen worden beantwoord met behulp van de Checklist.

Na het invullen, ontvangt de invuller een formulierafschrift met hierop overzichtelijk de informatie. Deze kan vervolgens gedeeld worden met de verlader of expediteur. Zo hebben beiden partijen een duidelijk overzicht van de te verwachten werkzaamheden. Op deze manier kan een expediteur in de rol van ketenregisseur adviseren over de meest optimale logistieke oplossingen en douanevraagstukken. 

De Checklist Expeditiezaken is te vinden op www.checklist-expeditie.nl

Onze ledenadviseur Alice
Contact

Vragen over internationaal ondernemen?

Alice en de andere ledenadviseurs helpen je graag verder