Gezocht: de Logistieke Webshop van het Jaar 2018

Ook dit jaar beloven de voorrondes weer een leerzame en leuke middag te worden

10-01-2018  “Ik vond het enorm leuk om verhalen van mede-ondernemers te horen. Met diverse medekandidaten hebben we nog steeds contact of doen we zelfs zaken”, aldus Kees Schepers, winnaar van de startup verkiezing 2016.

Ieder jaar wordt de Logistieke Webshop van het Jaar verkiezing gehouden. Webshops, e-tailers, of andere e-commerce gerelateerde bedrijven kunnen zich aanmelden met een innovatieve case over hun supply chain.

Partner en jurylid

Tijdens de verkiezing zijn twee titels te behalen, namelijk ‘Logistieke Webshop van het Jaar 2017’ of `Logistieke Startup Webshop van het Jaar 2017´. Als partner van de verkiezing vertegenwoordigd Nick Beckers onze vereniging dit jaar in de jury. In maart vinden op ons kantoor in Zoetermeer de voorrondes van de verkiezing voor startups plaats. Tijdens deze middag worden de webshops van zeven startende webondernemers onder de loep genomen.

Nieuwe inzichten

Vorig jaar won polyestershoppen.nl de titel 'Logistieke Start-up Webshop van het Jaar 2016'. De verkiezing heeft de webshop veel opgeleverd, zo zegt oprichter Kees Schepers. Onder meer een aantal waardevolle contacten en kennis, waardoor het bedrijf zijn logistiek nog verder kon verbeteren. “Tijdens de uitreiking heb ik meerdere presentaties bijgewoond en ben ik tot het inzicht gekomen dat je de regie over de verzending zoveel mogelijk aan de klant moet over laten. Dit doen we dan nu ook door de klant zelf te laten kiezen hoe hij zijn pakket in huis wilt krijgen”.

Logistiek proces is verborgen kracht

De verborgen kracht van succesvolle webshops is het logistieke proces. Webshops strijden voor deze verkiezing daarom met elkaar op het gebied van logistieke prestaties en innovatieve concepten. Het doel van de verkiezing is het verbreden en verdiepen in actuele ontwikkelingen en eigen oplossingen met elkaar delen. Zo kunnen ze het publiek en andere webshops inspireren tot een continue proces van verbetering van hun supply chain. Schepers heeft dit ook zo ervaren: “We hebben zeker van andere deelnemers geleerd. Je ziet allerlei mogelijkheden voorbijkomen. Zo hebben wij een Whatsapp-dienst geïntroduceerd nadat we dit bij een andere kandidaat hadden gezien”.

Informatieve voorrondes

Als partner van deze verkiezingen worden de voorrondes van de startup verkiezing in maart wederom op ons kantoor in Zoetermeer gehouden. De deelnemers presenteren hun elevator pitch waarmee ze jury proberen te overtuigen dat hun startende webshop de titel ‘Logistieke Startup Webshop van het Jaar’ verdient. Schepers vertelt over zijn ervaring: “We voelden ons allemaal gewaagd aan elkaar. Ik vond het enorm leuk om de verhalen van mede-ondernemers aan te horen. Met diverse medekandidaten hebben we nog steeds contact of doen we zelfs zaken mee”. Ook dit jaar beloven de voorrondes weer een leerzame en leuke middag te worden voor alle deelnemers.

De uitreiking van de titels zal plaatsvinden tijdens het E-commerce Live! Event op 30 mei in Amsterdam. Inschrijven voor de verkiezing is mogelijk via Logistieke Webshop van het Jaar.

Onze ledenadviseur Nanne
Contact

Vragen over supply chain management?

Nanne en de andere ledenadviseurs helpen je graag verder