11-10-2012  Deze week start een landelijk onderzoek om te meten hoe logistieke bedrijven social media nu gebruiken en wat dit hen oplevert. Het onderzoek is een initiatief van de Kamer van Koophandel Zuidwest-Nederland, samen met Dinalog en Syntens. Ook TLN, EVO, Fenedex en Fenex doen mee.

Sneller reageren

‘Doordat hun klanten steeds sneller handelen via het internet worden ook de logistieke ondernemers zelf steeds meer op de proef gesteld. Ze moeten steeds sneller reageren om toegevoegde waarde te leveren in het logistieke proces. En op social media kunnen ondernemers hun netwerk beter organiseren en benutten en kansen pakken vanuit meerdere rollen’, aldus de Kamer van Koophandel Zuidwest Nederland.

Betere ondersteuning

Centrale vraag van het onderzoek is: hoe maken logistieke ondernemers nú al gebruik van social media om hun doelstellingen te realiseren en hoe denken ze dat in de toekomst te gaan doen.

Resultaten

Eind oktober zijn de resultaten bekend. Ze worden gebruikt om te kijken waar logistieke ondernemers in welke regio en in welke sector specifiek tegenaan lopen, voor een betere ondersteuning door alle partijen.