Met steun van het Oranje Handelsmissiefonds wil Easywalker Amerikaanse markt veroveren

Leestijd 4 minuten

10-09-2020  Met het Oranje Handelsmissiefonds helpen evofenedex, ING, KLM, MKB-Nederland, het ministerie van Buitenlandse Zaken en de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland elk jaar tien mkb-bedrijven met het uitbreiden van hun buitenlandse activiteiten. De inschrijving voor 2020 is onlangs van start gegaan. Easywalker is een van de winnaars van vorig jaar.

Easywalker is producent en leverancier van hippe kinderwagens en buggy’s. De Amsterdamse onderneming is momenteel actief in 45 landen en overweegt nu de Amerikaanse markt te betreden. Ondersteuning bij het opstarten van business in de Verenigde Staten (VS) was voor Daniel de Lange, ceo van Easywalker, de voornaamste reden om in 2019 mee te doen met het Oranje Handelsmissiefonds (OHMF). “De Amerikaanse markt is zeer interessant voor ons. De grootte van deze markt biedt mooie kansen maar maakt het ook complex als je kijkt naar logistiek, marketing en wetgeving op het gebied van productaansprakelijkheid”, legt Daniel uit.

Haalbaarheidsonderzoek

Met hulp van het OHMF heeft Easywalker een haalbaarheidsonderzoek opgezet. “Een eerste schets van een plan van aanpak ligt er al. Begin dit jaar heb ik op de door de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) georganiseerde ‘Business Week Noord-Amerika’ waardevolle contacten kunnen leggen. Inmiddels hebben we een goede fulfilmentpartij gevonden, die ons ondersteunt bij het hele logistieke en commerciële traject. Door het winnen van deze prijs ben ik in aanraking gekomen met partijen zoals RVO en evofenedex en heb ik hun toegevoegde waarde kunnen ervaren. Voorheen had ik geen goed beeld van wat zij kunnen betekenen.” Het idee is dat de buggy’s in de VS alleen via online kanalen aan consumenten verkocht worden onder de licentie van het automerk Mini. Met kinderwagens wil Daniel de oversteek voorlopig niet maken. “Buggy's hebben een lagere prijsstelling, worden makkelijker online gekocht en zijn als kleiner pakket te verzenden.”

Verbinding             

De purpose van Easywalker als onderneming is ‘verbinding’. Daniel: “Door onze producten verbinden we ouder en kind met de wereld. En wij werken zelf ook vanuit verbinding samen met onze leveranciers, klanten en andere zakenpartners. Om dit te bevorderen stoppen al onze medewerkers vier keer per dag met werken en zijn ze stil gedurende een minuut. Op deze manier blijven we niet doorracen en kunnen we weer contact met onszelf en onze omgeving maken. Ik merk dat onze medewerkers dankzij deze pauzemomenten gelukkiger, productiever en creatiever zijn, wat uiteindelijk ook de business ten goede komt.”

Onze ledenadviseur Alice
Contact

Vragen over internationaal ondernemen?

Alice en de andere ledenadviseurs helpen je graag verder