Update - 02-05-2017  Het indienen van aanvragen voor digitale tachograafkaarten is niet mogelijk vanaf donderdag 11 mei 2017 tot woensdag 17 mei. Deze maatregel is noodzakelijk omdat het huidige aanvraagsysteem nog (lopende) aanvragen bevat. Om ervoor te zorgen dat deze aanvragen beschikbaar zijn in de nieuwe portal, worden de gegevens overgezet. Dat vergt enige tijd volgens Kiwa Register.

De nieuwe portal wordt woensdagmiddag 17 mei gelanceerd. 


25-04-2017  Kiwa Register bereidt zich voor op implementatie van de nieuwe aanvraagportal voor digitale tachograafkaarten. Als alles volgens planning verloopt, gaat deze portal de tweede helft van mei ‘live’.

Aanvragen kunnen vanaf dat moment volledig digitaal worden ingediend en direct online betaald. Daarnaast is de status van de aanvraag online te volgen en hebben klanten een overzicht over hun aangevraagde en reeds verstrekte producten.

eHerkenning

Voor werkgevers wordt ook het een en ander veranderd. Zo loggen bedrijven in met eHerkenning, betrouwbaarheidsniveau 1. Dit heeft als voordeel dat alle gegevens van de onderneming automatisch worden opgehaald uit het handelsregister van de Kamer van Koophandel.

Overzicht

Verder heeft de werkgever direct overzicht van de lopende aanvragen en de geldige tachograafkaarten die hij of zij heeft aangevraagd voor het bedrijf of de werknemers. Ook is er is een overzicht beschikbaar van de kaarten die voor verlenging in aanmerking komen, waardoor er tijdig een verlenging kan worden aangevraagd.

Actuele informatie

Kiwa Register houdt klanten via haar website op de hoogte van actuele informatie en nieuws over de livegang van de aanvraagportal voor digitale tachograafkaarten.