27-05-2013  Een EVO-lid heeft op zijn bedrijfsterrein steeds meer te maken met chauffeurs uit Oost-Europese landen. Communiceren is moeilijk omdat ze geen Nederlands, Engels of Duits spreken. Het lid vraagt Ledenservice wat hij hieraan kan doen.

Werk met pictogrammen

U kunt misverstanden oplossen door te werken met pictogrammen op het terrein. Doe daar dan wel een instructieformulier met uitleg in hun eigen taal bij. Een andere optie is om van bezoekende chauffeurs te eisen dat zij de Engelse of Duitse taal beheersen in verband met veiligheidsprocedures. Doen ze dat niet, dan kunt u ze de toegang weigeren. U bent immers verantwoordelijk voor alle aanwezigen op uw bedrijfsterrein. In geval van calamiteiten moet iedereen begrijpen hoe moet worden gehandeld.

Stel ook uw vraag aan Ledenservice

EVO-leden kunnen hun vragen gratis stellen aan de specialisten van Ledenservice. Dit kan via het reactieformulier rechts op deze pagina of telefonisch (tijdens kantooruren) via 079 - 3467 346.