23-09-2016  Omoda is de winnaar van de award Logistieke Webshop van het Jaar 2016. De schoenen retailer ontving de prijs gisteren in het Evoluon te Eindhoven uit handen van juryvoorzitter Egbert Guis.

Omnichannel

Volgens de jury viel vooral op dat de omnichannel-gedachte bij Omoda echt in hun DNA zit: één voorraad voor zowel de winkels als de online webshop. Daarnaast analyseert Omoda zijn data op een slimme manier, waardoor het logistieke proces goed kan worden geoptimaliseerd, en de positieve klantbeleving wordt vergroot. Verder vond de jury de 3D app, die Omoda momenteel uitrolt, ‘een prachtig voorbeeld van slimme innovatie, die uiteindelijk de retourstroom zal helpen te verminderen’.

Complex product

De startup-prijs, die dit jaar voor het eerst werd uitgereikt, is gewonnen door polyestershoppen.nl. De complexiteit van het product in logistiek opzicht (gevaarlijke goederen) en het hoge niveau van de achterliggende IT-systemen die de webshop in eigen beheer heeft ontwikkeld, gaven voor de jury de doorslag. De publieksprijs ging naar MyMicro Group.

Jury

De jury bestaat uit vertegenwoordigers uit de wereld van e-commerce en de wetenschap en is onafhankelijk van de organisatie van het event. Dit jaar bestond de jury uit voorzitter Egbert Guis (TNO), Henk Delfos (GfK), Paul Haagh (Groenewout), Niels Agatz (Erasmus Universiteit) en Emile van Rijn (EVO).