12-04-2016  Leden van EVO en Fenedex hebben nog twee weken om deel te nemen aan het jaarlijkse onderzoek naar de service van containerlijnvaartrederijen.

Samen koersen

‘De uitkomsten van het onderzoek bespreken EVO en Fenedex met rederijen om zo samen te koersen op meer betrouwbaarheid voor diens klanten, de leden van EVO en Fenedex’, stelt Lodewijk Wisse, beleidsadviseur zeevracht bij EVO. ‘Leden van EVO en Fenedex die nog niet aan het onderzoek hebben deelgenomen, raad ik daarom zeker aan dit snel te doen.’

Servicegericht

‘EVO en Fenedex willen dat de keuzevrijheid van bedrijven voorop blijft staan’, aldus Wisse. ‘Individuele rederijen moeten zich daarom blijven onderscheiden op punten als betrouwbaarheid, communicatie, prijs en vaarroutes.’ De Rotterdam School of Management van de Erasmus Universiteit Rotterdam onderzoekt daarom hoe servicegericht rederijen zijn. De leden van EVO en Fenedex beoordeelden de rederijen waarmee zij de afgelopen twaalf maanden werkten.

Prijs

Het onderzoek vormt ook de basis voor de EVO Container Liner Shipping Award, de jaarlijkse prijs voor de best presterende rederij. Hanjin Shipping kwam vorig jaar als winnaar uit de bus. De Zuid-Koreaanse rederij scoorde destijds het best op het criterium dat handels- en productiebedrijven het belangrijkst noemden: de betrouwbaarheid van de boekingen.

Meedoen aan het onderzoek? Neem dan contact op met Lodewijk Wisse.