Leestijd: 2 minuten

10-11-2020 Onderzoek uit 2019 van TLN, Beurtvaartadres en evofenedex heeft uitgewezen dat veel bedrijven niet starten met digitaliseren omdat het te complex is (38 procent) of omdat het te veel tijd kost (47 procent). Terwijl de huidige tijd juist steeds harder roept om verdergaande digitalisering. Stefan Heeringa, projectleider Digiscan bij evofenedex, verduidelijkt: “De signalen die wij oppikken vanuit onze leden maken duidelijk dat de wil om te digitaliseren aanwezig is, maar dat zij moeite hebben om het juiste startpunt te kiezen. Moet ik iets met PowerBI? Of een ERP-systeem of digitale vrachtbrief? Er is zo veel mogelijk, maar waar doe je goed aan?”

Structuur

Met de gratis online Digiscan wil evofenedex bedrijven helpen structuur aan te brengen in hun digitale ontwikkeling. Zo moet de scan gebruikers aan het denken zetten, aldus Heeringa. “Welke digitale strategie heb ik eigenlijk? En hoe lopen de interne processen?" Met het doorlopen van de scan krijgen gebruikers binnen enkele minuten een eerste indruk van hun stand van zaken op het vlak van digitalisering én direct advies welke stappen verder gezet moeten worden. 

Digiscan verdiepingsgesprek

Na de online scan kunnen bedrijven ervoor kiezen om gebruik te maken van het Digiscan verdiepingsgesprek. Tijdens een-op-eengesprekken gaan bedrijven met een specialist dieper in op de eigen situatie en de digitaliseringsdoelstellingen.

Achtergrond Digiscan

De Topsector Logistiek onderschrijft het belang van digitalisering van de logistieke sector en zag in evofenedex dé partij met de kennis en het netwerk om de Digiscan te ontwikkelen. Daarom ondersteunt de Topsector Logistiek financieel de ontwikkeling en verspreiding van de Digiscan, zodat er geen kosten zijn aan het gebruik ervan.

Op www.evofenedex.nl/digiscan treffen belangstellenden meer informatie aan en kan de bezoeker direct de evofenedex Digiscan invullen.

Onze ledenadviseur Nanne
Contact

Vragen over supply chain management?

Nanne en de andere ledenadviseurs helpen je graag verder