25-03-2014  In de plannen van de opwaardering van de N35 tussen Nijverdal en Wierden worden toch twee ongelijkvloerse kruisingen onderzocht in plaats van twee verkeerslichten. Dit tot tevredenheid van EVO en TLN, voor wie een betere doorstroming van deze weg van groot belang is.

Voordelen

Het realiseren van twee ongelijkvloerse kruisingen biedt grote voordelen voor het hele vrachtverkeer dat dat dagelijks gebruik maakt van de N35, stellen EVO en TLN. De organisaties pleiten dan ook al lange tijd hiervoor. Zij complimenteren de regionale partijen ervoor dat er schijnbaar alsnog een oplossing is gekomen.

‘Iedere keer dat een geladen vrachtauto voor een verkeerslicht moet stoppen om vervolgens weer op te trekken naar 80 km/u, kost dat ongeveer een liter diesel. De ongelijkvloerse kruisingen leveren dus een besparing op voor de portemonnee en het milieu. Bovendien vergroot deze infrastructurele oplossing de verkeersveiligheid’, zo stellen EVO en TLN.

Verbinding

Door de N35 tussen Nijverdal en Wierden op te waarderen, wordt volgens EVO en TLN een nieuwe stap gezet naar een robuuste verbinding tussen Zwolle en Twente. De organisaties zijn ook blij dat het erop lijkt dat de regionale partners gezamenlijk de benodigde extra 21 miljoen euro willen betalen.