17-09-2013 Bezuinigingen op infrastructuur door het kabinet, gaan ten kosten van de bereikbaarheid van Noord-Holland. Dat stellen verladersorganisatie EVO en Transport en Logistiek Nederland (TLN) in een reactie op de dinsdag gepresenteerde Miljoenennota.

Onderhoud

Zo gaat de versnelde renovatie van de Velsertunnel niet door, terwijl deze hard aan onderhoud toe is. Volgens EVO en TLN is het verstandiger de tunnel nu te renoveren, in plaats van over een aantal jaar wanneer de verkeersdrukte zal zijn aangetrokken.

Vertraging

EVO en TLN zijn ook teleurgesteld dat het verbreden van de A1 (Muiderberg – Eemnes) vertraging oploopt. ‘Wanneer het ‘Schiphol-Amsterdam-Almere’-project en het project knooppunt Hoevelaken zijn afgerond, blijft er hierdoor een gigantisch knelpunt tussen Amsterdam en het Noordoosten van het land over’, aldus de organisaties. EVO en TLN willen dat de A1 tussen Muiderberg en Eemnes direct verbreed wordt tot minimaal twee keer vier permanente rijstroken.

Miljoenennota

Volgens EVO en TLN worden ondernemers door de nieuwe bezuinigingen verder op kosten gejaagd, bijvoorbeeld door de accijnzen op diesel te verhogen. Lees hier de algemene reactie van EVO en TLN op de Miljoenennota.