07-07-2016 Buzz genereren voor toekomstige producten. Niet alleen Apple speelt dat spelletje. Bedrijfsautomerken proberen het ook. Zo heeft MAN aangekondigd dit jaar met een bestelauto op de markt te komen, maar laat er verder nog weinig over los. Scania, zusje van MAN in de Volkswagengroep, probeert het nu ook.

Investering

Op 23 augustus zal het merk in Parijs zijn ‘nieuwe generatie trucks’ onthullen. In een bericht aan de vakmedia zegt Scania dat de introductie de publieke aftrap is van het grootste investeringpragramma van het merk ooit gedaan in nieuwe producten en services.

Lange-afstandtrucks eerst

Scania brengt zijn nieuwe reeks in verschillende fasen op de markt, met een duidelijke focus op specifieke industrieën en klantsegmenten. Zoals gebruikelijk in de truckindustrie is de eerste truck met services uit deze nieuwe generatie bedoelt voor de Europese langeafstandsmarkt. Andere uitvoeringen volgen later.

Duurzaam en digitaal

Kernwoorden van de nieuwe generatie Scania, volgens het bericht: lage operationele kosten, maximale uptime, digitalisering, partnerschappen en duurzaam.