EVO lanceert helpdesk voor bedrijven

Zoetermeer, 28 april 2013

Vanaf morgen moeten Europese afzenders van luchtvracht aan strengere veiligheidseisen voldoen. Bedrijven die luchtvracht te vervoeren hebben moeten de ‘known consignor’- status hebben of al hun luchtvracht laten screenen. Vanwege de complexiteit van de eisen waaraan bedrijven moeten voldoen beantwoordt verladersorganisatie EVO vragen van leden via een speciale helpdesk.

Als bedrijven aan strenge eisen voldoen, waaronder het beter beveiligen van vestigingen en het trainen van personeel, kunnen ze bij de betrokken instanties – in Nederland de Koninklijke Marechaussee – de status van ‘known consignor’ (bekende afzender) aanvragen. Voldoen bedrijven niet aan deze eisen, dan mag hun vracht pas aan boord van een vliegtuig nadat de goederen uitvoerig zijn gescreend.

Helpdesk

De regelgeving omtrent de ‘known-consignor’-status is voor veel bedrijven ingewikkeld. Daarom heeft EVO, belangenbehartiger van bedrijven die goederen te vervoeren hebben, een helpdesk ingesteld om vragen van leden die luchtvracht te vervoeren hebben deskundig te beantwoorden. De specialisten van EVO zijn te bereiken via 079-3467346.

Onze ledenadviseur Martijn
Contact

Vragen over vervoer?

Martijn en de andere ledenadviseurs helpen je graag verder