18-09-2014  Vente-Exclusive is de winnaar van de award Logistieke Webshop van het Jaar 2014. De award werd gisteren uitgereikt in t Spant in Bussum door juryvoorzitter Egbert Guis. De jury was vol lof over de verrassende keuzes die de webshop maakt, zoals een klein aanbod en een langere levertijd. ‘Niet mainstream, maar heel succesvol’. 

Samenwerking

Daarnaast vonden zij de nauwe banden met logistieke partners een grote pre. Door die samenwerking wordt het logistieke proces continu verbeterd. Op het gebied van duurzaamheid scoorde Vente-Exclusive door het voorkomen van verspilling bij de inkoop, ruimte voor logistieke efficiëntie bij levertijden en zonnepanelen op het dak van het distributiecentrum. De twee andere finalisten waren Coolblue en HelloFresh.

Uitgebreid Programma

Ongeveer 200 mensen waren aanwezig bij het evenement rondom de uitreiking van de award. Op het programma stonden keynotes van Jan Huisman van eBay en Michel Schellekens van Ingram Micro. Daarnaast konden de gasten diverse case studies bezoeken en was er volop gelegenheid om te netwerken. 

Jury

De jury bestond uit vertegenwoordigers uit de wereld van e-commerce en de wetenschap en is onafhankelijk van de organisatie. Dit jaar bestond de jury uit voorzitter Egbert Guis (TNO), Bart ter Steege (JungleMinds), Paul Haagh (Groenewout), Harold Krikke (UvT) en Emile van Rijn (EVO).

Award Logistieke Webshop van het Jaar 

De award Logistieke Webshop van het Jaar is een initiatief van vereniging Logistiek management, Simtrec en E-sharp. Dynalogic en EU-people vormen samen met Simtrec en E-sharp het  stichtingsbestuur. De award wordt in 2014 voor de derde keer uitgereikt. Winnaar in 2013 was Futurumshop, in 2012 is de award toegekend aan Nespresso. 

Meer informatie over de award