Vervoersdocumentatie bij vervoer gevaarlijke stoffen vereenvoudigd

Overheid zet streep door administratieve rompslomp rondom vervoer gevaarlijke stoffen.

Bij levering van goederen aan meerdere geadresseerden, die niet geïdentificeerd kunnen worden bij het begin van het vervoer, mag voortaan worden volstaan met de woorden ‘levering verkoop’ op het vervoersdocument.

Administratieve rompslomp weg

Op verzoek van onze leden hebben wij het verzoek tot vereenvoudiging gedaan bij de erkende instantie Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). Op 2 maart 2018 heeft de ILT in de Staatscourant het besluit levering verkoop gepubliceerd waarmee de wijziging in werking treedt.

Wij zijn tevreden met de wijziging. Door dit besluit wordt administratieve rompslomp weggenomen bij bedrijven die gevaarlijke goederen tussen verschillende vestigingen vervoeren of bedrijven die gevaarlijke goederen bij verschillende klanten afleveren waar bij het start van de rit niet altijd bekend is welke adressen worden aangedaan.

Het officiële besluit is te lezen in de Staatscourant.

Meer informatie over het vervoer van gevaarlijke stoffen is te vinden in ons speciale dossier.

Onze ledenadviseur Marjolein
Contact

Vragen over gevaarlijke stoffen?

Marjolein en de andere ledenadviseurs helpen je graag verder