Van duurzaamheid tot flexibele software en goede retourstroom

Al jarenlang is e-commerce booming en corona heeft die ontwikkeling nog eens versterkt

27-05-2022  Slimme en duurzame e-fulfilment is nodig om te overleven. Webwinkels zijn dan ook volop bezig om de verwerking van bestellingen te optimaliseren en te verbeteren. Slimme en wendbare software, duurzame verzending en gepersonaliseerde opties helpen om de klant van 2022 tevreden te stellen. In dit artikel zetten wij een aantal tips voor e-commercebedrijven op een rij.

Al jarenlang is e-commerce booming en corona heeft die ontwikkeling nog eens versterkt. Steeds meer consumenten en bedrijven bestellen via het internet en platformen als bol.com en Amazon zijn inmiddels niet meer weg te denken. De sterke groei van online aankopen zorgt ervoor dat er nieuwe standaarden komen op het gebied van e-fulfilment. Klanten eisen meer op het gebied van duurzaamheid en leveringsbetrouwbaarheid en tegelijkertijd groeit de stroom retouren en lonkt het buitenland.

Diverse rapporten zijn er het afgelopen jaar verschenen over trends rondom e-commerce en e-fulfilment. Op basis van die trends zetten wij een aantal tips voor e-commercebedrijven op een rij:

Tips om succesvol te blijven in e-commerce

Waar ligt de winst in jouw operatie?

Waar ligt de winst in jouw operatie?

Onze specialisten staan voor je klaar

Het magazijn speelt een cruciale rol binnen de logistieke keten. Het continu verbeteren van je interne logistiek is dan ook essentieel voor het leveren volgens de klantwensen tegen zo laag mogelijke operationele kosten. Onze specialisten helpen je bij het optimaliseren van je logistiek: van duurzaamheid tot veiligheid en van digitalisering tot efficiency. Neem contact op via 079 3467 333 of mail naar bedrijfsadvies@evofenedex.nl.

Marcel
Contact

Vragen over magazijnen?

Marcel en de andere ledenadviseurs helpen je graag verder