Programma Hoogfrequent Spoor (PHS)

De overheid wil dat er tussen een aantal belangrijke bestemmingen (vooral in de Randstad) meer reizigerstreinen rijden. Het goederenvervoer moet daardoor hoofdzakelijk via de Betuweroute worden afgewikkeld, maar ook via de grensovergangen bij Oldenzaal en Venlo.

Spoorcapaciteit in Oost-Nederland vergroten

De spoorcapaciteit zal echter in Oost-Nederland moeten worden vergroot om de extra goederentreinen te kunnen verwerken. Daartegen bestaat echter binnen de regio grote weerstand. Ondanks de bijgestelde groeiverwachting, als gevolg van de economische crisis, blijft extra capaciteit nodig. Er is dan in elk geval ook genoeg capaciteit voor het vervoer van Nederlandse verladers.

Informatie over het PHS (Goederenvervoer), waaronder diverse studies, is te vinden op de website van ProRail. Besluitvorming moet nog plaatsvinden.

evofenedex zet zich in voor de Nederlandse spoorverladers

Ongeacht de te kiezen oplossingen moet er voldoende capaciteit voor de behoefte van Nederlandse spoorverladers zijn. evofenedex zet zich hiervoor in door aanwezig te zijn bij tal van overleggen omtrent het PHS.

Onze ledenadviseur Martijn
Contact

Vragen over vervoer?

Martijn en de andere ledenadviseurs helpen je graag verder