skipToContentskipToFooter

27-05-2025

Nieuw op de markt: Traigo48 van Toyota Material Handling

N

Nieuwe generatie e-vorkheftrucks

Met de Traigo48-serie introduceert Toyota Material Handling een generatie elektrische vorkheftrucks die kracht, energiezuinigheid en comfort combineert. Door slimme technologie en een compact ontwerp zijn ze geschikt voor uiteenlopende logistieke toepassingen, zowel binnen als buiten.

Toyota Material Handling heeft een nieuwe serie elektrische vorkheftrucks op de markt gebracht: de Traigo48. Deze serie is volgens de fabrikant ontworpen voor ondernemers die betrouwbare en energiezuinige oplossingen zoeken voor intern transport. 

Aanbod van Toyota

De trucks zijn beschikbaar in zowel drie- als vierwielmodellen en geschikt voor uiteenlopende werkzaamheden zoals laden, lossen, stapelen en horizontaal transport. Met een hefcapaciteit tot 2 ton en hefhoogten van maximaal 7,5 meter biedt de serie een brede inzetbaarheid, zowel binnen als buiten. De truck heeft een snelheid van 20 kilometer per uur.

Wat deze trucks vooral interessant maakt voor bedrijven is de combinatie van kracht en laag energieverbruik. De geïntegreerde en door Toyota ontwikkelde SyncDrive-technologie zou ervoor zorgen dat het energieverbruik tot 18 procent lager is dan bij eerdere modellen. Bedrijven kunnen kiezen uit verschillende energiebronnen: van loodzuur- en lithium-ionbatterijen tot waterstof via een brandstofcel. Dit geeft ondernemers de mogelijkheid te investeren in een oplossing die past bij hun dagelijkse praktijk en toekomstplannen.

Compacter model

Traigo i, een van de modellen uit de serie, beschikt over een geïntegreerde lithium-ionbatterij. Dat maakt de truck compacter, verhoogt het comfort voor de bestuurder en verkort de laadtijd. Door het slimme ontwerp is er meer beenruimte beschikbaar en is het zicht vanuit de cabine verbetert. De lader is geplaatst in het contragewicht, waardoor opladen sneller en eenvoudiger wordt.

Ook de bediening en het comfort voor de bestuurder zijn volgens Toyota verbeterd. Het vernieuwde bestuurderscompartiment biedt meer ruimte en een ergonomische werkhouding. De volledig geveerde cabine beperkt trillingen, terwijl een nieuw stuurwiel en een optionele armsteun met geïntegreerd touch­screen bijdragen aan een prettige en intuïtieve werkomgeving. Wie kiest voor het optionele glazen dak, heeft beter zicht op de last en kan nog veiliger op hoogte werken. 

Job Halkes

Toyota