skipToContentskipToFooter

Gebruikersonderzoek onder eigen vervoerders, chauffeurs en planners

13-10-2022 Als ondernemer wil je natuurlijk dat alle goederen zo snel en efficiënt mogelijk op de plaats van bestemming komen. Om je hierbij op weg te helpen wordt vaak gebruik gemaakt van verschillende informatie- en navigatiesystemen. Onderzoeksbureau Panteia brengt op verzoek van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat het gebruik in kaart en hoort graag specifiek de ervaringen van eigen vervoerders.

Verkeersinformatiediensten, zoals navigatiesystemen, dragen onder andere bij aan een betere doorstroming. Chauffeurs zijn sneller op bestemming, de kwaliteit van informatie is hoger (bijvoorbeeld het laten weten van de aankomsttijd aan de klant) en het bespaart kosten. Voor vervoerders bestaat de Total Cost of Ownership (TCO) voor een groot deel uit loonkosten, dus elke besparing die een vervoerder kan doen op de tijd die de chauffeurs onderweg zijn, is direct merkbaar. Jouw mening over het gebruiksgemak van deze systemen is dan ook zeer waardevol.

Rijtaakondersteunende systemen (waarschuwingssystemen) moeten bijdragen aan het veiliger, zuiniger en comfortabeler rijden. Zoals cruise control, hill assistent, eco-driving systeem, autonoom noodstopsysteem, rijstrookassistentiewaarschuwing en botswaarschuwing. Welke systemen heb jij aangeschaft? En hoe zijn de ervaringen van jouw chauffeurs? Ook deze vragen worden meegenomen in de enquête.

Monitor Vracht 2022

Jouw ervaringen met verkeersinformatiediensten, navigatie- en waarschuwingssystemen geven nieuwe inzichten waardoor deze systemen geoptimaliseerd kunnen worden. Daarnaast lever je meteen een bijdrage aan het verbeteren van verkeersveiligheid, doorstroming en duurzaamheid. Doe je mee? Het invullen van de enquête duurt ongeveer 5-10 minuten en is geheel anoniem. Het invullen kan tot en met 16 oktober.