skipToContentskipToFooter

Krijg inzicht of jouw bedrijf voldoet aan alle wet- en regelgeving

Een vrachtje meenemen voor derden: wat mag wel, wat mag niet? Hoe zit het met rij- en rusttijden, de code 95 en douaneregelingen? In het uitbesteed vervoer schuilen ook nog risico’s. Hoe is de transportverzekering van de vervoerder opgezet bij een ongeval? Bij wie ligt de verantwoording bij laad- en losincidenten?

Relevante vragen die niet iedere ondernemer zichzelf dagelijks stelt. Soms met verstrekkende gevolgen. Aan deze onderwerpen is namelijk veel wet- en regelgeving gekoppeld. Wanneer jouw bedrijf in deze gevallen niet volgens regelgeving werkt, kunnen forse boetes het resultaat zijn.

Inzicht en aanbevelingen

Daarom hebben wij hiervoor een oplossing ontwikkeld: de Vervoer-check. Deze check geeft inzicht in alle mogelijke problemen waar je door wet- en regelgeving mee te maken kan krijgen. Bovendien krijg je de kans om uit verschillende oplossingen de aanpak te kiezen die het beste past bij jouw bedrijf om problemen met controlerende instanties en andere partijen te voorkomen.

Hoe werkt de Vervoer-check?

De vervoer-check bestaat uit 3 componenten:

1. Inventarisatie (online)

We beginnen met een inventarisatie in de vorm van een vragenlijst. Deze vragenlijst krijg je per e-mail toegestuurd. Het invullen duurt ongeveer 10 minuten en geeft een overzicht van de stand van zaken binnen je bedrijf. 

2. Het bedrijfsbezoek & interview

Onze adviseur komt langs bij het bedrijf om de situatie persoonlijk te beoordelen. Met een uitgebreid interview gaan we dieper op de vervoersonderwerpen in.

3. Het eindrapport

Het eindrapport bestaat uit de conclusies en aanbevelingen waarmee de vervoersoperatie verbeterd kan worden. Het rapport biedt handvatten om de risico’s te beperken en de bedrijfsvoering conform de actuele wet- en regelgeving te organiseren. Daarnaast geeft het eindrapport suggesties om de efficiency te verbeteren. Hierbij wordt gekeken naar de volgende onderdelen:

  • inzet van materieel en mensen
  • brandstofbesparende maatregelen
  • planning
  • benchmark transportkosten, verzekeringen of innovaties (zoals het digitaliseren van de vervoersdocumenten). 

Met het inzicht in deze 4 onderdelen kan je de prijs van de transportkosten drukken en een efficiencyslag maken. 

Vraag een Vervoer-check aan

Vragen over vervoer?

Ricky en zijn collega's helpen je graag verder

evofenedex vervoer